Даруємо любов і турботу кожному!
Інклюзивне навчання - комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти учнів із особливими потребами шляхом
залучення їх до загального освітнього середовища.
Інклюзія розглядається як процес визнання і реагування на різноманітність потреб всіх тих, хто навчається. Активну участь в процесі отримання знань, в культурному і суспільному житті. Надання можливостей для рівної участі дітей з інвалідністю (фізичною, соціальною і емоційною) в загальній системі здобування освіти, для індивідуального вибору і отримання спеціальних послуг і пристосувань для тих, кому це необхідно.
Переваги інклюзивної освіти:
- Діти навчаються разом у звичайній школі.
- Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
- Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
- Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
- Вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з ровесниками.
- Діти з особливими потребам отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
Інклюзивне середовище в школі створює потужна команда спеціалістів своєї справи:
- заступник директора з навчально-виховної роботи;
- вчитель;
- асистент вчителя;
- вчитель-логопед;
- практичний психолог;
- батьки.
Принципи на яких базується інклюзивна освіта:
- цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень;
- кожна людина здатна відчувати і думати;
- кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою;
- адаптація системи до потреб дитини, а не навпаки;
- справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних
взаємостосунків;
- всі люди потребують підтримки і дружби ровесників;
- задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини;
- залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних
партнерів;
- командний підхід у навчанні і вихованні дітей, що передбачає залучення
педагогів, батьків та спеціалістів;
- складність завдань повинна відповідати здібностям дитини;
- подолання потенційних бар’єрів у навчанні.
Ми готові у будь-який час прийняти кожну дитину, створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу.
У нашому навчальному закладі створені всі умови для надання корекційно-розвиткових занять.
Працює логопедичний кабінет, оснащений настінним дзеркалом для індивідуальної роботи по корекції звуковимови, наочно-дидактичним матеріалом, різноманітними іграми та яскравими іграшками, які допомагають досягнути успіхів у подоланні недоліків мовлення.
Кваліфікований логопед-дефектолог володіє ефективними методами корекції із порушенням фонематичних процесів та труднощами формування складової структури слова, постановки та автоматизації проблемних звуків.
Щоб підготувати дітей з ООП до самостійного життя, організації власного побуту, в нас функціонує кабінет соціально-побутового орієнтування.
Заняття з соціально-побутового орієнтування спрямовані на практичну підготовку дітей, де учні навчаться доглядати за одягом, готувати їжу, вести домашній побут. Також одним із важливих елементів програми корекційно-розвиткової роботи - статеве виховання. Кваліфікований фахівець з великим досвідом роботи складає програму орієнтовану на
потреби дитини, сприяє формуванню життєвих компетентностей.
Обладнана сучасна сенсорна кімната для психологічного розвантаження.
Заняття в такому приміщенні дарують відчуття безпеки, розслабленості, радості. Стимулює активність дітей з низькою мотивацією.
Навчання у ресурсній кімнаті базується на індивідуальних потребах кожного учня, має на меті залучення, або спрямоване на усунення
факторів, що перешкоджають навчанню у класі.
Ігрова зона облаштована м’якими, безкаркасними меблями, розвиваючими інтерактивними іграми, сухим басейном з різнокольоровими кульками.
Малювання піском в ресурсній кімнаті допоможе впоратися з негативними емоціями, покращує координацію рухів, розвивається
моторика рук. Під час подібних занять, пісок ніби вбирає всю негативну енергію, тим самим створюючи гармонію між дитиною і навколишнім
світом. В такій зоні панує невимушена, творча, пізнавально-розважальна атмосфера, найкращий метод встановити та налагодити з’язок педагога з
учнями і дітей між собою.
Навчання вчителів - важливий аспект інклюзивного навчання, тому педагоги, які працюють у нашій школі кожного року проходять курси підвищення кваліфікації, беруть участь у міжнародних конференціях та діляться досвідом із колегами.